آرشیو دسته بندی: تلویزیون اینترنتی

شکرگزاری در قانون جذب

شکرگزاری، قانون جذب، تفکر نوین

شکرگزاری به شیوه قانون جذب روی پیامد شکرگزاری که افزایش نعمت هاست متمرکز می شود. در واقع به جای توجه به خدا توجه را روی نعمت ها متمرکز می کند، با این کار همه چیز خراب می شود. چون توجه و تمرکز بر نعمت ها به جای توجه و قدردانی از نعمت دهنده قرار می…

مجموعه مستند “امام سیزدهم”؛ قسمت هشتم

احمدالحسن، مدعی یمانی، امام سیزدهم، بهائیت نوظهور

قسمت هشتم: تناقض بزرگ؛ سکوت در برابر فساد اخلاقی مهدی رحیمی مسئول سابق اتاق گفتگوی فارسی این جریان تا چندی قبل برای این جریان تبلیغ می‌کرد و امروز از فساد در آن می‌گوید. این مجموعه مستند کوتاه، لایه‌های پنهان این جریان انحرافی را بررسی می‌کند.

مشاوره بهبود آسیب دیدگان فرق و معنویت‌های نوظهور؛ قسمت سوم

مشاوره بهبود آسیب دیدگان فرق و معنویت‌های نوظهور؛ قسمت سوم

قسمت سوم: علل روانشناختی عامل جذب به فرقه ها برای کمک به آسیب دیدگان فرقه های انحرافی باید علت اصلی گرایش به این جریان را بشناسیم؟ علت اصلی افراد در گرایش به فرقه ها، مباحث معرفتی و شبهات کلامی نبوده است، بلکه عمدتا افراد دارای آسیب اجتماعی به علل روانشناختی جذب فرقه ها و جریانات…

تقابل عقل و شهود در مکتب کاستاندا

کارلوس کاستاندا، شمن، معنویت بدون دین

کاستاندا عقل را به حاشیه می‌راند تا شهود را به صدر بنشاند … اما در غیاب سنجش عقلانی، مرز میان حقیقت و توهّم کمرنگ می‌شود.

عرفان‌های بدلی، زاییده بحران‌های روانی و شکست‌های شخصی‌اند

عرفان های بدلی، بحران های روانی، شکست های شخصی

رهبران این جریان‌ها اغلب گذشته‌ای پر از اعتیاد، افسردگی و بی‌ثباتی دارند،از تیمارستان تا توهمات معنوی، مسیر بسیاری از این مدعیان روشن است.

رشد قارچ گونه کلاه‌برداران دین

کلاهبرداران دینی، حرز، طلسم شکن، احمدحسین شریفی

رشد قارچ گونه کلاه‌برداران دینی؛ از فروش انواع حرز تا انواع انگشترهای طلسم‌شکن ! مراقب عده ای سودجوی کلاهبردار که به بهانه های مختلف سعی در سوء استفاده از گرایش های معنوی و دینی شما هستند باشید. دکتر احمد حسین شریفی؛ رئیس دانشگاه قم

حذف عقل در معنویت مدرن

معنویت مدرن، معنویت بدون عقل، سراب پایدار

معنویت مدرن با حذف عقل، احساس را جایگزین اندیشه می‌کند. این حذف، تجربه‌های مبهم و بی‌پایه را مشروعیت می‌بخشد. و در نهایت، معنویتِ بی‌عقل چیزی جز سراب پایدار نیست.

مجموعه مستند “امام سیزدهم”؛ قسمت هفتم

احمدالحسن، مدعی یمانی، امام سیزدهم، بهائیت نوظهور

قسمت هفتم: اگر سوال بپرسی، منافقی! شکاف عمیق در میان پیروان ایرانی احمدالحسن در این فرقه، منتقدان را “منافق” خطاب می‌کنند. به نظر شما، آیا در یک مسیر الهی، جایی برای پرسشگری و نقد وجود ندارد؟ این مجموعه مستند کوتاه، لایه‌های پنهان این جریان انحرافی را بررسی می‌کند.

وقتی همدلی، جرم می‌شود؛/قانون جذب یا قانون بی‌رحمی؟

قانون جذب، قانون بی رحمی، تفکر نوین

وقتی همدلی به جای فضیلت، خطا شمرده می‌شود، باید پرسید: چه بر سر انسانیت آمده؟ قانون جذب اگر بهانه‌ای برای بی‌رحمی باشد، دیگر قانون نیست، توجیه است. کمک نکردن به مظلوم، اسمش انتخاب نیست؛ اسمش بی‌مسئولیتی است.

آشنایی با ساختار تشکیلاتی فرقه‌های مخرب و ضاله؛ قسمت چهارم

فرقه های ضاله، ساختار تشکیلاتی، کنترل رفتار پیروان

قسمت چهارم: خلقیات شخصیت فرقه‌ای در این قسمت، استاد بیرانوند به نشانه‌های رفتاری فرقه‌های مخرب می‌پردازد؛ از جمله صرف وقت بیش از اندازه با گروه، مخفی‌کاری، برگزاری جلسات پنهانی و نقل مکان اعضا به خانه‌های جمعی. او توضیح می‌دهد که در چنین شرایطی، ارتباط فرد با خانواده قطع می‌شود و نزدیکان حتی از محل زندگی…

تجلی‌بی‌تکیه‌گاه/نقدی بر معنویت‌ های مدرن

تجلی‌بی‌تکیه‌گاه/نقدی بر معنویت‌ های مدرن

در جهانی که معنویت از ریشه جدا شده، تجلی بدون پایه، سرابی‌ست در لباس حقیقت. نوپدیدها می‌آیند با وعده‌ی آرامش، اما بی‌ریشه، هر نوری سایه‌ای در پی دارد…

مجموعه مستند “امام سیزدهم”؛ قسمت ششم

احمدالحسن، مدعی یمانی، امام سیزدهم، بهائیت نوظهور

قسمت ششم: ظهور عبدالله هاشم؛ از یاوری تا تکفیر احمدالحسن او اولین یاور احمدالحسن بود و او را “یمانی موعود” می‌خواند، اما پس از مدتی رهبرش را “دجال” نامید و به طرز مشکوکی کشته شد. این مجموعه مستند کوتاه، لایه‌های پنهان این جریان انحرافی را بررسی می‌کند.