❇️ از دیدگاه #امام_خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، وظایف و نقش ه هایی که #حوزه_های_علمیه بر عهده دارند شامل: ۱⃣ هدایت مردم در تذهیب و تربیت نفس از طریق موعظه و تبلیغ (ترویج اخلاق اسلامی) ۲⃣تاسیس و اداره مدارس علوم دینی و تدریس #معارف_اسلامی ۳⃣ امامت جمعه و جماعت و استفاده از ظرفیت مساجد برای […]
آرشیو دسته بندی: قالب ها
✅ راهکارهای تحقق #حوزه_انقلابی ۱️⃣تقویت بنیه علمی: ????لازمه اجتهاد پویا شناخت صحیح ظرفیت های فقه و نقاط ضعف و قوت آن برای فراوری های جدید است. ۲️⃣حفظ میراث فقهی: ????فقهای بزرگ در طول تاریخ مجموعه گرانبهایی از #میراث_فقهی را فراهم آورده اند. این میراث ترکیبی از متد علمی و دقیق، دقت در روشهای فقهی و […]
✳️ دیرینه شناسی حوزه انقلابی ???? #حوزه_انقلابی طی چندسال اخیر به مناسبت های مختلف از سوی #رهبر_معظم_انقلاب طرح شده است. #امام_خمینی با پایه گذاری #ادبیات_انقلابی در حوزه، اصرار داشت ابتدا مرزبندی خود را با این جریان ها مشخص کند. در واقع ادبیات #حوزه_انقلابی در دو سپهر توامان غیریت سازی کرد. در بخش نخست #نظام_سلطنتی را […]
حوزه انقلابی در کلام رهبری #حوزه_انقلابی از جمله مباحثی است که #رهبر معظم_انقلاب_اسلامی بر آن تاکید خاص داشتند.بیانات ایشان نشان می دهد که #حوزه، مادر و ایجاد کننده #انقلاب بوده است. لذا #انقلابی_گری یک تفکر است و#انقلابی_گری_حوزه ها به بعد از انقلاب محدود نمی شود. _ایشان ویژگی ها وشاخص های #انقلابی_گری را در پنج محور […]
برخی ظرفیت های حوزه انقلابی که در قالب روش سرایتی در صدور فرهنگ انقلابی اسلامی نقش دارند ۱⃣مراسم پیاده روی اربعین _نگاهی به نمادها و رفتارها در این مراسم عظیم، گویای سرایت و تاثیرپذیری آن از #فرهنگ_انقلاب_اسلامی_ایران است. بی شک #حوزه_علمیه در تامین ابعاد محتوایی این کنگره عظیم شیعی نقش برجسته ای می تواند داشته […]
✳️ظرفیت های حوزه که استعداد صدور فرهنگ انقلابی به روش سلسله مراتبی را دارا هستند شامل موارد زیر است: (حوزه انقلابی و صدور انقلاب) ۱⃣مراجع تقلید مقیم دیگر کشورها _برخی از مراجع تقلیددر کشور هایی نظیر عراق، لبنان، اقامت دارند که در عین حال، نگرشی #انقلابی به تعالیم شیعه داشته یا از #انقلابی که در […]
حوزه مسئول اسلامیت است اگر روحانیت وارث انبیاست، باید به اقامه قسط و عدل اهتمام داشته باشد و تشکیل و پاسداشت #حکومت_اسلامی یکی از فروعات آن است. در غیر این صورت باید در انتظار آشفتگی و بحران هویت ابتدا در #حوزه و #روحانیت و بعد در #جامعه_اسلامی بود. علیرضا پورمند مجموعه مقالات جلد اول ???? […]
نقد فعالیت های شاگردان غفاری: تحصن ها و خوداختفایی ها ???? یکی از #استدلال های #جریان_غفاری برای اثبات حقانیتشان این است که ایشان شاگردانی #ولایی و #انقلابی و طرفدار نظامِ اسلامی تربیت کرده و حتی مدعی است برخی از شهدای مدافع حرم، از شاگردان آقای غفاری بوده اند. ???? طرفداران #جریان_غفاری از این استدلال برای […]
پرونده #انقلابیگری قسمت دوازدهم ???? قدرت حقیقی در #قلب یک انسان #انقلابی ???? انقلابی در خودش #قدرت احساس می کند و وقتی کسی در خودش قدرت احساس کرد برای به دست آوردن قدرت، #گناه_نمی کند. ???? دیگر نمی خواهد با #حب_مقام و #حب_مال و با #زورگویی و با #تکبر قدرت به دست بیاورد. ???? به […]
پرونده #انقلابیگری: انقلابی=جهادی) قسمت یازدهم ???? مفهوم #انقلاب، همان مفهوم #جهاد در #قرآن است ???? در آیات قرآن درباره انقلابی بودن، مفهوم « جهاد فی سبیل الله» استفاده شده و مکرر مورد تاکید قرار گرفته است. (انقلابی=جهادی) ???? خداوند در قرآن کریم به مناسبت های مختلف می فرماید « #جاهدوا» حتی زمانی که جنگ یا […]
پرونده #انقلابیگری: احساس مسئولیت انقلابی قسمت دهم #آثار_انقلابی_بودن ۱⃣… ۲⃣… ۳⃣… ۴⃣… ۵⃣ #انقلابی، از اتفاق های خوبی که در #جامعه اش رخ می دهد، خوشحال می شود. ???? انقلابی جامعه را مثل #بچه_خودش می داند، مثل #مادر_بچه، با جامعه اش برخورد می کند و نسبت به او #احساس_مسئولیت می کند. ???? انقلابی حاضر است […]
پرونده #انقلابیگری: تلاش انقلابی قسمت نهم #آثار_انقلابی_بودن ۱⃣… ۲⃣… ۳⃣ انقلابی فوق العاده #فعال و #پرتلاش می شود. #انقلابیگری انسان را فعال و پرتلاش می کند. ???? اینطوری انسان از زندگی اش لذت می برد. ۴⃣ انقلابی بودن #لذتبخش است. هیچ چیز مثل #انقلابیگری، یک #هیجان دائمی و اصیل در وجود انسان ایجاد نمی کند. […]