آرشیو دسته بندی: عرفان حلقه

نقد اصول فرقه ی حلقه – اصل شماره ۲ و ۳(عالم وحدت وکثرت)؛ نقد نهم

نقد نهم از اصل دوم وسوم نقد نهم) نکوهش منافع شخصی حفظ منافع شخصی چند گونه تصور می‌شود؛ الف: تنها به دنبال منافع خود بودن گرچه با تضییع حقّ دیگران ب: تنها به فکر منافع خود بودن و توجّه نکردن به دیگران ج: تنها به فکر خود بودن به معنای استفاده از تمام زمینه‌های کسب […]

۱۰۴) کج اندیشی و افراط در نفی توصیف خداوند

پیام رحمانی قرآن کریم: وَ لِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَا وَ ذَرُوا الَّذِینَ یُلْحِدُونَ فِی أَسْمَائِهِ سَیُجْزَوْنَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ؛و براى خدا، نامهاى نیک است؛ خدا را به آن(نامها) بخوانید! و کسانى را که در اسماء خدا تحریف مى‌کنند، رها سازید! آنها بزودى جزاى اعمالى را که انجام مى‌دادند، مى‌بینند! (الأعراف‏ ؛۱۸۰) پیام شیطانی بنیان […]

اغتشاشِ نیرومنش در مخلوط و مغشوشِ حلقه

اغتشاش و بُطلان یکی از دلایلِ بطلانِ «عرفان های دروغین و سلسله های عجیب و غریب و مخلوط و مغشوش»[۱] آشفتگی های درونی و هرج و مرج طلبی های افرادِ موثر در ایجاد فرقه است. هَماره در طول تاریخ اینگونه بوده است که بعد از مرگ روسای فِرَق، نزاع بر سر جانشینی آنان بالا گرفته […]

نقد اصول فرقه ی حلقه – اصل شماره ۲ و ۳(عالم وحدت وکثرت)؛ نقد ششم و هفتم و هشتم

نقد ششم وهفتم وهشتم از اصل دوم وسوم نقد ششم) کدام ادراک؟ مقصود از ادراک عالم وحدت چگونه ادراکی است؛ ادراک حسّی (تجربه)، خیالی، عقلی ویا دریافت شهودی؟ هیچ­یک از این موارد نمی‌تواند نتیجه‌ای را که نویسنده از این ادراک، انتظار دارد (یعنی رهایی یافتن انسان از خویشتن­محوری) به دست دهد؛ زیرا حواس انسان، توانایی […]

آسیب دیده شماره (۷)

آسیب دیده شماره (7)

آیسان علی بابایی،دختر دانش آموز پانزده ساله توسط مادر یکی از دوستان مدرسه دعوت به کلاس حلقه شد،و بعد معلم حلقه ای آیسان مظلوم را با افکار آلوده از مسیر درست منحرف کرد و بالاخره در اثر القاء تفکرات غلط و توهمات بعداز اتصال،آیسان دست به خودکشی زد و از طبقه هفتم ساختمان محل زندگی […]

۱۰۳) پارادوکس هوشمندی و ابلیس – خالق جهان دو قطبی و قوانین آن، ابلیس یا هوشمندی کل؟

103) پارادوکس هوشمندی و ابلیس - خالق جهان دو قطبی و قوانین آن، ابلیس یا هوشمندی کل؟

پیام های شیطانی طاهری: برای به  وجود آمدن چرخه  ی جهان دوقطبی، وجود یک عامل تضاد (ملک جاری کننده قانون تضاد) ضرورت داشت و برای این منظور (بر اساس حکمت الهی) ابلیس به فرمان سجده بر آدم اعتنا نکرد و این وظیفه را انجام داد.(موجودات غیر ارگانیک، ص ۱۴). طاهری: «هوشمندی حاکم بر جهان دوقطبی»، […]