ارزش یکسان «خیر و شر» در جهان دو قطبی حلقه

ارزش یکسان «خیر و شر» در جهان دو قطبی حلقه

ارزش یکسان «خیر و شر» در جهان دو قطبی حلقه

نویسنده: رضا عماری الله‌یاری

از منظر عرفان حلقه، همه ی انسان‌ها “حتی شمر و یزید” در نهایت پاک شده و وارد بهشت می گردند و حتی خدا می شوند! (انسان و معرفت ، صفحه ی ۲۵۸ به بعد).

این در حالی است که قرآن کریم در آیه ۷۷ سوره ی مبارکه آل عمران می فرماید :

“انّ الذین یشترون بعهد الله و ایمانهم ثمناً قلیلاً اولئک لاخلاق لهم فی الاخره ولا یکلمهم الله و لاینظر الیهم یوم القیامه و لایزکیهم و لهم عذاب الیم”

ترجمه: “قطعاً کسانی که عهد “تعهد فطری” و ایمان خود را به بهای ناچیزی فروختند ، در آخرت بهره ای برایشان نخواهد بود و خداوند در روز قیامت با آنان سخن نمی گوید و نظری به آنان نمی افکند و “از آلودگی‌ها” پاکشان نمی کند و عذابی سخت در انتظار آنهاست.”

تزکیه ی خداوند که در این آیه شریفه به آن اشاره شده ، همان تکمیل روح انسان است و اینکه آن تزکیه ، روح انسان را تا بهشت و لقاء الهی سیر می دهد ، و آن عصیانگرانی که در دنیا خود را از بندگی خداوند محروم ساختند ، عملاً از آن سیر و تزکیه و تطهیر ، محروم هستند . ” رک : معاد ؛ بازگشت به جدی ترین زندگی / اصغر طاهر زاده .”

همچنین در آیه ۴۰ سوره مبارکه اعراف می خوانیم : ” انّ الذین کذبوا بایاتنا و استکبروا عنها لا تفتح لهم ابواب السماء و لایدخلون الجنه حتی یلج الجمل فی سمّ الخیاط و کذلک نجزی المجرمین”

ترجمه: قطعاً آنهایی که آیات ما را تکذیب کردند و در برابر آن تکبر ورزیدند، دربهای آسمان به رویشان گشوده نمی شود و داخل بهشت نخواهند شد؛ مگر این که شتر از سوراخ سوزن بگذرد‌! این گونه مجرمان مجازات می‌شوند.”

پیشنهاد خواندنی  نقد اصول فرقه‌ی حلقه؛ نقد اصل: 30 (ضرورت ارائه اطّلاعات شبکه مثبت به دیگران)؛ نقد چهارم) عمومیت دریافت اطّلاعات و پیامبری نقد پنجم) خود معیاری نقد ششم) خود مختاری و اومانیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *