کشیش ادوارد هوسپیان‌مهر درگذشت

مسیحیت

کشیش ادوارد هوسپیان‌مهر(برادر کشیش هایک هوسپیان‌مهر) ناظر سابق کلیساهای جماعت ربانی ایران و شبان ارشد کلیسای ایرانیان شمال لندن و از مشهورترین مبلغین مسیحیت تبشیری، جمعه پنجم تیر ماه ۱۴۰۵ بر اثر سکته قلبی درگذشت.

 

ادوارد هوسپیان‌مهر در خانواده‌ای ارمنی در تهران متولد شد. او در سن ۱۲ سالگی به مسیحیت ایمان آورد و از ۱۸ سالگی مسیر خدمت شبانی را آغاز کرد. وی به مدت ۲۷ سال به عنوان شبان در کلیساهای جماعت ربانی در شهرهای اصفهان (۷ سال)، ارومیه (۹ سال) و تهران (۱۱ سال) خدمت کرد.

در سال ۱۹۹۴، پس از برادر بزرگترش اسقف هایک هوسپیان‌مهر، مسئولیت نظارت بر کلیساهای جماعت ربانی ایران را بر عهده گرفت. در طول ۳۵ سال خدمت فعال او در ایران، شمار زیادی از نوکیشان مسیحی آموزش دیده و رهبری کلیساهای نوپا را در شهرهای مختلف عهده دار گردید.

در سال ۲۰۰۳، کشیش ادوارد به همراه خانواده برای سفری کوتاه راهی انگلستان شد، اما شرایط سیاسی وقت مانع از بازگشت وی به وطن گردید. او پس از اقامت ناخواسته در بریتانیا، دعوت کلیسای ایرانیان لندن را پذیرفت و مسئولیت شبانی ارشد سه شعبه این کلیسا (غرب لندن، شمال لندن و کلیسای ارامنه) را بر عهده گرفت.

وی از سال ۲۰۱۳ با سپردن اداره کلیسای لندن به هیئت شبانی، تمرکز خود را بر هدایت کلیساهای شمال لندن و بخش ارامنه معطوف ساخت و هم‌زمان به عنوان ناظر شورای کلیساهای ایرانی «همگام» در اروپا و بریتانیا فعالیت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *