رسانههای صهیونیستی (جروزالمپست و تایمز اسرائیل) و نهادهای قدرتمند لابیگر مانند«کمیته یهودیان آمریکا» (AJC) و «آیپک»، طی بیانیهها و گزارشهایی، عمق استیصال و وحشت خود را از توافق اولیه آتشبس میان ایران و آمریکا در بحبوحه جنگ تحمیلی سوم عریان کردند.
بررسی عینیِ این بیانیهها نشان میدهد که تلآویو و حامیانش، این تفاهمنامه (MoU) را یک تسلیمنامه محض در برابر تهران میدانند:
توافقی فاجعهبارتر از برجامِ اوباما!
در حالی که گروهی مثل ائتلاف یهودیان جمهوریخواه میگویند «به ترامپ اعتماد کنید»، غولهای لابیگری (AIPAC و AJC) رسماً به کنگره التماس کردهاند که جلوی این توافق را بگیرد. رسانههای صهیونیستی اعتراف میکنند که این تفاهمنامه برای اسرائیل حتی از توافق ۲۰۱۵ اوباما هم بدتر است؛ چرا که مسیر احیای قدرتمندانه اقتصاد ایران را باز میکند. عمق این سرخوردگی تا جایی است که نظرسنجی کانال ۱۲ رژیم نشان میدهد ۷۱ درصدِ صهیونیستها دیگر هیچ اعتمادی به ترامپ برای حفظ منافعشان در برابر ایران ندارند.
اعترافنامه کنگره یهودیان آمریکا؛ چرا رژیم اشغالگر به وحشت افتاده است؟
کمیته یهودیان آمریکا در بیانیه رسمی خود با برشمردنِ بندهای این توافق، ناخواسته به تثبیتِ «ایران مقتدر» اعتراف کرده است. مهمترین وحشت آنها از شروط این آتشبس عبارت است از:
پیروزی اقتصادی ایران: آزادسازی فوری ۲۴ میلیارد دلار دارایی مسدود شده، لغو تحریمهای نفتی و ایجاد یک صندوق توسعه و بازسازی ۳۰۰ میلیارد دلاری برای ایران!
تثبیت هژمونی ایران در تنگه هرمز: لغو محاصره دریایی آمریکا و واگذاری حق کنترل و اخذ عوارض ترانزیتی در تنگه هرمز به تهران؛ اقدامی که از نگاه این لابی صهیونیستی، کنترل یک آبراه بینالمللی را به ایران میسپارد.
عقبنشینی اجباری اسرائیل خبیث: اجبار رژیم صهیونیستی به توقف جنگ در لبنان و عقبنشینی از جنوب این کشور که به معنای تثبیت قدرت حزبالله است.
بسته شدن دست اپوزیسیون: گنجاندن بند «عدم مداخله» که مانع از حمایت مالی، سیاسی و حقوقبشری آمریکا از اپوزیسیون و جریانات براندازِ ضدایرانی میشود.

