روش های تبلیغ یک عرفان کاذب چیست؟

عرفان کاذب

بهداشت معنوی؛ پایگاه تخصصی نقد عرفان های کاذب در شبکه اجتماعی ایتا در مورد روش های تبلیغ توسط یک عرفان کاذب نوشت:

روشهای تبلیغ عرفان های کاذب

چهره به چهره
در این شیوه، مبلغان فرقه های انحرافی آرای خود را بی واسطه به مخاطب ارائه می کند و به طور مستقیم به فهماندن مطلب می پردازند.

تبلیغ گسترده در پوشش هیئت های پزشکی، بهداشتی، علمی، پژوهشی،‌نظامی، جهانگردی، روزنامه نگاری، شرکت های بازرگانی،مؤسسه های خیریه و انجمن های حمایتی و خدماتی،به تناسب نیاز افراد، به تبلیغ می پردازند.

نفوذ در محافل فرهنگی (فرهنگ سراها ،هیئات و مدارس و…)

شعار عدالت اجتماعی: نزدیک شدن به فقرا و افراد محروم جامعه به بهانه عدالت اجتماعی و القاء جنگیدن به خاطر عدالت.

جذب افراد ثروتمند و مشهور که به علل مختلف روانى، اجتماعى، فلسفى، مذهبى، سیاسى گرایش به این فرقه ها پیدا می کنند و ثروت و شهرت آنها سبب می شود افراد بیشترى به این گروه و یا فرقه بپیوندند.

تامین مایحتاج مریدان و تطمیع جوانان با پول، مواد، مسکن و تامین اسباب عیش و نوش آنها.

ادعاهای گزاف و دروغ پردازی های بزرگ
مانند : ادعای کرامت و معجزه، ادعای دانستن اسرار و رموز هستی و کشف اسرار و رازهای مگو و تسلط بر غیب

تفسیر به رای قرآن و منابع مذهبی و بدعت در انجام مناسک دینی و صدور فتواهای من درآوردی مانند خواندن نماز به زبان فارسی و یا ترکی کامل آن

القاء شک و تردید
مخاطبین خود را با استفاده از شک و تردید نسبت به آنچه تا کنون قبول داشتند به سمت خود می کشانند.

پیشنهاد خواندنی  خودیاری و برایان تریسی در بوته نقد عصر جدید

عرفان های کاذب ایتا

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *