رسالت حوزه های علمیه و استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران در #پیام_امام_خمینی(س) با عنوان منشور روحانیت
????جایگاه و نقش علمی روحانیت:
یادآوری #نقش برجسته #حوزههای_علمیه و #علمای_متعهد در طول #تاریخ_اسلام_و_تشیع، نخستین محور مهم این پیام میباشد.
????جایگاه و نقش اجتماعی روحانیت:
صدها سال است که #روحانیت اسلام #تکیهگاه #محرومان بوده است…… #علماء اصیل اسلام هرگز زیر بار #سرمایهداران و #پول پرستان و #خوانین نرفتهاند… #روحانیت_متعهد، به خون سرمایهداران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سرآشتی نداشته و نخواهد داشت. (صحیفه امام، ج۲۱، ص: ۲۷۵)
????افشاء و طرد روحانیون وابسته و متحجر
در حوزههای علمیه هستند افرادی که #علیه_انقلاب و #اسلام_ناب_محمدی فعالیت دارند… خطر #تحجر_گرایان و #مقدس_نمایان احمق در حوزههای علمیه کم نیست. (صحیفه امام، ج۲۱، ص: ۲۷۷)
هنوز حوزهها به هر دو تفکر آمیختهاند و باید مراقب بود که تفکر #جدایی_دین_از_سیاست، از لایههای تفکر #اهل_جمود به#طلاب_جوان سرایت نکند. (صحیفه امام، ج۲۱، ص: ۲۷۹)
????آسیبها و چالشها
بخش اساسی و عمده پیام، درواقع به یادآوری و #هشدار نسبت به #آسیبها، #اشکالات و #آفاتی میپردازد که #حوزهها و #روحانیت اصیل و متعهد، باید نسبت به آن #هوشیار و حساس بوده و ضمن پرهیز خود از این آسیبها مراقب نفوذ برخی #دیدگاهها و #تلقینهای نادرست به ذهن و فرهنگ حوزهها و به ویژه طلاب جوان باشند.